Deze sites vind je misschien ook leuk Fashionscene.nl, Chicklit.nl, en meer

Meer sites die je misschien ook leuk vindt

Girlscene Ze
Fashionscene Beautyscene
Shopscene FashionsceneTV
Shopgids Good2b
24H Fashion deal Girlslovedeals
Chicklit 24H Beauty deal

Auteur Topic: Weekendje weg  (gelezen 392 keer)

Ri1987

• Newbie
    • Bekijk profiel
Weekendje weg
« Gepost op: 11 februari 2012, 12:31:33 »
Graag zou ik samen met mijn vriend een weekend weg (stedentrip) willen, alleen waarheen?

Het moet een verrassing zijn maar ik kan uit het grote aanbod gewoonweg niet kiezen! Normaal roep ik hem erbij om een keuze te maken maar dat gaat dus niet.

Suus

• Newbie
    • Bekijk profiel
Re: Weekendje weg
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2012, 17:03:29 »
Hoe wil je erheen, vliegtuig, auto, trein? Wat wil je doen (uitgaan, cultuur, sportieve dingen)? Wil je ergens heen waar het warm is of maakt dat niet uit?
Als je dat voor jezelf op een rijtje kunt zetten maakt het de keuze denk ik al iets makkelijker ;)

Erik

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 07 maart 2012, 14:57:44 »
Er zijn erg veel steden waar je naar toe zou kunnen gaan. Barcelona, als je van zon, cultuur en terrasjes houdt. Hier kun je voor een paar tientjes naar toe vliegen en wanneer je niet al te toeristische gebieden op zoekt hoeft het niet duur te zijn. Budapest, Istanbul of Tallinn zijn ook erg leuke plaatsen om een weekend door te brengen, wat minder bekend maar daarom zeker niet minder leuk. Londen of Parijs , maar deze steden zijn wel wat prijziger. Zowel om er te komen als om er te verblijven.

Wanneer je vanaf een kleiner vliegveld in Nederland kunt vertrekken zoals Maastricht of Rotterdam of Eindhoven kun je echt voor een paar tientjes overal naar toe vliegen. Gewoon een budget bedenken en dan op basis van prijs en vertrekdata een leuke bestemming uitzoeken.

Persoonlijk zou ik Istanbul of Tallinn aanraden. Erg mooie (romantische) steden om een paar dagen lekker te verblijven zonder dat je honderden euro's kwijt bent. Lekker eten, leuke sfeer en genoeg te doen voor ieder type persoon.

Maar mocht je wat specifieker kunnen aangeven wat je leuk vind en wat je budget is dan kan ik misschien gerichter helpen.

Ri1987

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2012, 21:55:20 »
Ik zal wat specifieker zijn:

Het liefst wil ik met de auto, mijn vriend heeft een lichte afkeer van Turkije, Marokko en Oostblok landen, dus dat gaat het ook niet worden.

Daarnaast vinden we het leuk om ook een activiteit te kunnen doen, zoals mountainbiken.
Budget? Tsja volgens mij maakt het niet uit waar je naar toe gaat, je kan het zo duur maken als je zelf wil! Maar als ik er echt een kaartje aan moet hangen, ik zou zeggen mijn max is toch wel 600 euro.

Beetje aangename temperatuur is natuurlijk altijd welkom, maar ik wil in juni gaan dus denk dat het daarmee wel goed zit.

Erik

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2012, 12:21:12 »
Het is "jammer" dat je met de auto weg wilt, want dat maakt het aantal keuzen direct een stuk kleiner. Je kunt volgens mij in 8 uur naar Berlijn rijden, wat eventueel een optie is. Zelf vind ik dat veel te lang rijden.

Aywaille in de Ardennen vond ik ook erg leuk. Kunt er prima mountainbiken, wandelen en bij beter weer volgens mij ook kanoën. In de buurt is ook voldoende te doen en te zien, zoals grotten en je zou Luik kunnen bezoeken. Ligt op zo'n twee uurtjes rijden van Utrecht.

Op de site die ik in mijn vorige artikel heb doorgegeven staat hier ook een heel artikel over. Even kijken onder reisinformatie -> belgië -> Aywaille (wil het forum niet onder spammen met links).

Verder zijn Gent en Brugge natuurlijk ook altijd leuk.

Moezel streek in Duitsland schijnt ook leuk te zijn, maar ben daar zelf nooit geweest.

Parijs zou ook nog haalbaar moeten zijn. Maar ook dat is een stuk verder rijden en ook hier ben ik zelf nooit geweest. Temperatuur hangt vooraf af van de periode waarin je gaat, die kon ik niet terug vinden in je berichten. Maar ik denk niet dat het haalbaar is om een weekend weg te gaan met de auto én de garantie te hebben dat het mooi weer is. Gewoon lekker korte termijn plannen. Dat moet kunnen met alle gegeven opties.

nynke

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 22 maart 2012, 11:03:50 »
Istanbul is een geweldige bestemming, maar niet voor een weekendje.. :P is veeel te kort!
ik ga volgende week naar Antwerpen en ik ben ook een ontzettende fan van Brussel..
verder heb je nog Leuven, dat erg leuk schijnt te zijn, en anders kun je altijd binnen nederland een weekend weg.. Nederland heeft ook een heleboel leuke steden en plekken!