Deze sites vind je misschien ook leuk Fashionscene.nl, Chicklit.nl, en meer

Meer sites die je misschien ook leuk vindt

Girlscene Ze
Fashionscene Beautyscene
Shopscene FashionsceneTV
Shopgids Good2b
24H Fashion deal Girlslovedeals
Chicklit 24H Beauty deal

Auteur Topic: Social Media  (gelezen 334 keer)

Sue

• Jr. Member
    • Bekijk profiel
Social Media
« Gepost op: 11 januari 2012, 22:44:52 »
Hoe verslaafd ben jij? Heb je een smartphone met alles er op en er aan? Twitter, facebook? De laptop roodgloeiend aan staan en wil je niks missen? Kan jij niet zonder internet? Of leg jij met gemak je telefoon de hele dag aan de kant, of heb je misschien een telefoon waar je alleen mee kan bellen en smsen?

Ik ben zelf echt aan het afbouwen, ik heb een Iphone en ik doe niets anders dan dom naar dat scherm staren, als ik m'n fb gehad heb kijk ik wel 100 keer per dag of er niet nog wat op Ze staat en whatsapp ik me scheel. Daarbij hou ik twitter in de gaten en heb ik één of ander smurfendorp die ik moet onderhouden..

Tsja niet zo gek natuurlijk, maar m'n studie lijdt er onder en dus heb ik m'n telefoon sinds dit jaar (Oh nog een goed voornemen!!) alleen nog uit de tas of in de hand als ik of wakker wordt (m'n wekker), in m'n pauze van school en als ik thuis kom. Als ik thuis ben probeer ik m'n telefoon gewoon op tafel te leggen, als iemand me nodig heeft dan hoor ik hem wel.

Oh oh oh, als er iemand verslaafd is aan alle social media dan ben ik het volgens mij wel..

Tijd om af te kicken dus!!

Hoe zit het met jullie?

Kim Kristine

• Newbie
    • Bekijk profiel
Re: Social Media
« Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2012, 22:47:44 »
Zwaar verslaafd..... Ik kan er niets aan doen... Social everywhere...

Sue

• Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2012, 08:47:48 »
I'm not the only one !! Yay :P

Mloessepoess

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2012, 10:45:49 »
Ik heb het lang niet zo erg, ik heb nog steeds een ouderwets telefoontje die het prima doet. Ik kan er mee sms'en en bellen, voor mij voldoende. Soms wil ik ook wel graag een smartphone, maar omdat veel mensen daar zo verslaafd aan zijn ben ik band dat ik dat ook heb. Dus ik stel het zo lang mogelijk uit ;).

anoukk

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2012, 11:14:01 »
Hier nog een verslaafde! Ik probeer ook wel te minderen, voornamelijk omdat ik het zonde van mijn tijd vind. De tijd die ik in de trein doorbreng met mijn telefoon, kan ik ook voor huiswerk gebruiken.

Lieke

• Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2012, 13:14:34 »
Ik ben zwaar verslaafd! Sowieso op mijn telefoon staat facebook, twitter, whatssapp en laten we wordfeud niet vergeten!  ;D
Mijn laptop staat als ik thuis ben altijd aan op een tafeltje naast me zodat ik facebook, twitter en t forum niet via mijn kleine schermpje hoef te checken.

Ik moet zeggen overdag ben ik een ramp, echt zo verslaafd maar probeer tegenwoordig als mijn vriend thuis is zo min mogelijk de telefoon vast te hebben en staat mijn laptop uit.. Denk als je ook zo zou doen als je vriend thuis bent dat hij het op een moment irritant kan gaan vinden. En het geeft me iig ook wel rust 's avonds zo min mogelijk.

Sue

• Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 12 januari 2012, 20:46:24 »
Ja, ik probeer ook echt te minderen, maar tegenwoordig kom je er bijna niet meer onder uit.
Overal waar je kijkt wordt je verwezen naar de extra informatie op hun facebook, twitter etc.

Ik probeer dan ook alleen mijn laptop aan te hebben voor school en kijk ik (probeer ik) alleen 's avonds even op facebook en natuurlijk even het forum. Elke avond maar even updaten, maar de rest van de dag de laptop uit.
Wat telefoon betreft, je kijkt al snel even op je telefoon en opent snel even facebook of twitter. Ik zit maar een kwartiertje in de trein naar school, probeer dan wat te lezen (schoolboek of spits), maar meestal heb ik al snel m'n telefoon weer in m'n handen.

Lieke

• Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2012, 11:35:27 »
Idd ik ken het, je hebt het sneller in je handen dan dat je het door hebt... ach gelukkig heb ik ook een vriend die forums leuk vindt  ;D

Sue

• Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 13 januari 2012, 16:01:16 »
Haha die van mij ook, maar dan wel forums die gaan over auto's.

Lieke

• Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 13 januari 2012, 17:01:52 »
Idd, de mijne forums die over vissen gaan, het roofvis-forum, het zoetwater-forum en natuurlijk het zoutwater-forum!  ;D

Sue

• Jr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 14 januari 2012, 08:51:12 »
hahaha, gelukkig die van mij niet over visser (dat vind ik zo verschrikkelijk) maar ik moet er bijvoorbeeld niet van op kijken als m'n auto opeens ingewisseld is voor een mooiere of betere, of er zitten opeens andere velgen onder.. als het maar een volkswagen is.. hahah (ik rij wel van A naar B, maar meneer moet zo'n auto en niet anders :P)

-:+:-

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 15 januari 2012, 13:45:27 »
Ik ben niet (zwaar) verslaafd gelukkig
Wel MOET ik elke dag (1x per dag) mijn hyves en facebook ff checken  :P hahaha
Ik heb 2 telefoons;  1tje is een mobieltje waarmee je kan bellen/sms'en (geen internet) en het heeft zo'n blokjes scherm, maar dan wel in kleur. En ik heb sinds kort mijn LG Cookie vervangen door een Samsung Galaxy S2. Mijn god, wat een gigagrote overgang was dat. Ik kreeg zelf verslavingsverschijnselen, maar ik heb mezelf voorgesteld om na school/werktijd te whatsappen. Wel grappig is dat ik vorig jaar een (voor school) werkstukje had gemaakt over verslaving aan social media hahaha ;)
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2012, 13:50:42 door $asha »

Sandra

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 22 februari 2012, 23:33:15 »
vrij verslaafd aan twitter en dan de winacties haha...

Maike Bos

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 23 februari 2012, 15:34:48 »
Mijn smartphone is afgelopen vrijdag gestolen/kwijt geraakt. En de afgelopen week heb ik me zo ontzettend rustig gevoeld. geen constant binnenkomende whatsapp berichtjes en facebook meer, dat geeft vergeleken met eerst zooooooooooo veel rust. ik raad het serieus aan om dat ding gewoon in de kast te leggen en er nooit meer naar om te kijken. Je ziet OVERAL iedereen lopen met die dingen en je zou kunnen zeggen dat we er eigenlijk onsociaal van worden, van die social media. Je hebt veel minder contact met de mensen om je heen en maakt veel minder snel een praatje met een onbekende in de trein. WEEEEEEG met die dingen

CurlyGirly

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 25 februari 2012, 20:34:11 »
Ik heb een simpele nokia 2680 slide waarmee ik kan smsen en mmsen.
Ik kan er ook wel mee internetten, maar dat vind ik niet nodig.
Daar heb ik mijn laptop wel voor.

Ik zit elke dag wel op de laptop.
Als ik lekker in huis bezig ben, zit vaak smiddags pas op de laptop.
En soms heb ik het op een dag zo druk, dat ik savonds pas op de laptop zit.
Maar ik moet elke dag wel even laptoppen.
Ik houd van msn en hyves.
Twitter en facebook heb ik niet.
Ik vind het niks aan om op verschillende momenten van de dag, over mijn leven te twitteren.
Dat is allemaal toch niet zo interessant, al zullen andere mensen dat mssn wel vinden.
Op de laptop volg ik ook een aantal beautysites, volg ik ze.nl en zit ik op een aquarium en gerbil forum.

Mijn telefoon gebruik ik niet zo veel.
Ik krijg ook niet altijd smsjes.
Als ik al een smsje krijg, hoor ik hem soms niet eens en lees ik het smsje een paar uur later pas.
Bellen doe ik nauwelijks met mijn telefoon.
Ik ben meer een smser.
Als ik al naar mijn ouders toe bel of iemand anders, gebruik ik mijn vaste telefoon.
Qua sms kosten doe ik ook vrij lang met een tientje.

Ik vind mezelf niet zwaar verslaafd wat social media betreft.
Maar ik ben wel verslaafd genoeg, om elke dag even lekker op de laptop te gaan.
Het helpt me ook te ontspannen.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2012, 20:40:48 door CurlyGirly »